Kiedy dietetyka staje się jedną z najbardziej pożądanych dziedzin nauk, a dietetycy mają w dzisiejszych czasach pełne ręce roboty – rośnie niesamowita konkurencja. Wśród setek ofert usług dietetycznych czasem ciężko przebić się nowym przedsiębiorstwom świadczącym poradnictwo w zakresie zdrowego żywienia. Jednak dzięki możliwościom, jakie daje Internet i media społecznościowe, reklama usług dietetycznych może być nie tylko tanim sposobem zaistnienia na rynku, ale także ciekawym wyzwaniem.

Zadbaj o stronę internetową

Najlepiej skorzystać z usług firm, które fachowo zajmują się tworzeniem stron reklamowych. Kiedy zyskasz swoje miejsce w sieci, zadbaj o to, by było ono łatwe w nawigowaniu i poruszaniu się po witrynie. Przy stronie internetowej warto zwrócić uwagę na SEO (ang. „search engine optimization”). Zapewnia ono dobre miejsce w rankingu wyszukiwania przez potencjalnych klientów.

Zoptymalizowanie treści pod kątem SEO, polega na zawarciu odpowiedniej ilości słów kluczowych, a także dobranie treści w taki sposób, by napisane były pod kątem potrzeb użytkowników docelowych oraz zawierały linki do tematycznych odnośników zewnętrznych.

Media społecznościowe

Jedną z najbardziej znanych platform, obsługującą miliony ludzi na całym świecie jest Instagram. Co ciekawe, jest ona dostosowana także do potrzeb biznesowych. Gabinety dietetyczne mogą za pomocą profilu na Instagramie dotrzeć do bardzo dużej liczby młodych (i nie tylko!) osób. Odpowiednie zdjęcia i dobrze opisane posty przyciągają uwagę użytkowników, dbających o sylwetkę i chętnie sięgających po wszelkie porady dietetyczne. W dodatku Instagram wspiera trend zdrowego żywienia i bycia „fit”. Gabinety dietetyczne mogą zrobić na profilowych Instagramach prawdziwą furorę, szczególnie gdy zadbają o takie aspekty jak gotowe przepisy, pomysły, ciekawostki żywieniowe i zwiększające zasięg hasztagi.

Drugim społecznościowym gigantem, z którego skorzystać powinny gabinety dietetyczne jest znany praktycznie wszystkim Facebook. Działa on  podobnie jak Instagram, ale w tym przypadku istnieje nieco więcej możliwości, jeśli chodzi o zawarcie informacji takich jak adres gabinetu czy szczegółów oferty. Na dodatek Facebook dostarcza bazę nieco starszych, a więc często lepiej zarabiających klientów, których być może próżno szukać na Instagramie.

Tradycyjna reklama

Nie należy także pominąć ulotek oraz bilbordów –  nigdy nie wyjdą one z mody. Na dodatek drukując ulotki, często można nawiązać współpracę z lokalnymi siłowniami, lekarzami oraz sklepami ze zdrową żywnością.

Reklamowanie usług dietetycznych jest niezwykle ważne, gdyż poprawia świadomość o potrzebie właściwego odżywiania. Im więcej pojawia się reklam gabinetów dietetycznych w przestrzeni publicznej, tym silniej u ludzi wzmocniony zostaje trend zdrowego i racjonalnego odżywiania. 

Autor: Projekt Zdrowie