Dobieramy słowa kluczowe do kampanii reklamowej

Kampanie z zakresu szeroko pojętego marketingu internetowego cieszą się sporą popularnością wśród przedsiębiorców oraz właścicieli różnego rodzaju stron internetowych. Dużo się mówi o tym, jaki potencjał mają te kampanie i jak wiele mogą one zdziałać dobrego dla firmy. Do takich kampanii między innymi należy pozycjonowanie stron internetowych oraz tworzenie kampanii Linków Sponsorowanych. Każda z tych reklam posiada swoje cechy charakterystyczne i polega na czymś innym, ale mają one jeden, wspólny mianownik- opierają się na zdefiniowanych, wcześniej przyjętych słowach kluczowych. Początkiem każdej kampanii tego rodzaju jest opracowanie listy słów kluczowych, na które chcielibyśmy, aby nasza strona się wyświetlała. W jaki sposób wyszukać odpowiednie słowa? Jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego na danym obszarze w miesiącu?

Wykorzystanie odpowiedniego narzędzia

Aby móc odpowiednio dobrać słowa kluczowe, potrzebne nam jest narzędzie, które pokaże nam, jakie frazy są popularne wśród użytkowników. Oczywiście, możemy przygotować sobie wstępną listę fraz, którą opracujemy w oparciu o naszą działalność, to, na czego sprzedaży zależy nam najbardziej, a także tak dobrać te frazy, aby pasowały do naszej strony internetowej. Mając już jakiś plan oraz pewną koncepcję w głowie- czas wykorzystać narzędzie planowania słów kluczowych, które dostarcza nam samo Google. Planer jest dostępny na koncie Google Ads, które ma już dodane podstawowe ustawienia, między innymi te związane z płatnościami. Na takim koncie uzyskamy też bardziej szczegółowe statystyki, co do sprawdzanych fraz.

Jak korzystać z narzędzia planowania słów kluczowych?

Jest to bardzo proste. Po otwarciu okna planera należy wpisać wymyślone przez nas słowo kluczowe, określić witrynę, której ma dotyczyć, wybrać język oraz lokalizację, co do której statystyki nas interesują najbardziej. W efekcie otrzymamy dwie bardzo ważne statystyki- ilość wyszukiwań danej frazy w miesiącu przez użytkowników, a także jej konkurencyjność w Google Ads. Te dwie informacje mówią nam więc zarówno o tym, czy dane słowo jest warte reklamowania- bo faktycznie użytkownicy je często wpisują do wyszukiwarki, a także mówią nam o tym, czy stawki za kliknięcie będą wysokie (im wyższa konkurencyjność tym będą wyższe). Oczywiście, może się okazać, że wpisana przez nas fraza ma bardzo małą wyszukiwalność lub nie ma jej w ogóle. Bardzo często jednak na liście poniżej w widoku ze statystykami znajdziemy propozycje innych, podobnych słów, ale takich, które są znacznie bardziej popularne. Z pewnością będzie to dla nas dużym ułatwieniem. Wykres, jaki otrzymamy to szereg informacji o tym, jak kształtują się stawki za kliknięcie oraz o tym, jak kształtuje się popularność słowa kluczowego w poszczególnych miesiącach, co ma w szczególności duże znaczenie w przypadku branż sezonowych. Pamiętajmy, aby do gotowej listy fraz wcielić te propozycje, które mają charakter sprzedażowy, bo dzięki takim uda się nam zarobić.