Zdecydowana większość z nas jest wzrokowcami, co oznacza, że w odkrywaniu świata i zapamiętywaniu różnych rzeczy kluczowym zmysłem, który jest najbardziej wykorzystywany, jest właśnie wzrok. Dopiero później opieramy się na tym, co usłyszymy, dotkniemy oraz poczujemy przez dotyk i węch. To zjawisko daje bardzo duże możliwości dla różnych firm w prowadzeniu działań marketingowych i reklamowych. Z tego względu stawiają one przede wszystkim na wizualne formy promocji, takie jak bilbordy, ulotki czy spoty telewizyjne. Jednak najważniejszą formą promowania i rozpoznawania danej firmy jest jej logo, jako stały element kojarzony z firmą. Jakie zatem powinno być logo dla sklepu meblowego? Jak je wykorzystać, aby przynosiło przedsiębiorstwu same korzyści?

Logo dla sklepu meblowego – wszystkie funkcje

Skoro ludzie w większości przypadków są wzrokowcami, opierają poznawanie i klasyfikowanie otaczającego ich świata na zmyśle wzroku. To właśnie oczy pozwalają im na zapamiętywanie różnych rzeczy, które w ich umyśle stają się obrazami. Tak więc działania firm skupiają się przede wszystkim na wizualnych środkach przekazu, takich jak ulotki, bilbordy czy reklamy w telewizji i prasie. Są to świetne sposoby na reklamowanie, które przybliżają potencjalnym klientom najnowszą kolekcję, aktualne promocje czy najchętniej kupowane produkty. Jednak asortyment szybko ulega zmianie, są to więc z reguły działania krótkoterminowe.

Natomiast do długoterminowych, które może nie przynoszą szybkich i spektakularnych efektów należą działania marketingowe. Ich nadrzędnym celem nie jest sprzedaż konkretnych produktów czy usług, ale kreowanie pozytywnego wizerunku firmy i zwiększanie jej rozpoznawalności w grupie, która jeszcze nie zna i nie korzysta z jej oferty. Do jednych z najważniejszych można zaliczyć właśnie logo dla sklepu meblowego. Są wizualną i stałą wizytówką firmy, którą klienci rozpoznają i która powinna przywoływać na myśl takie cechy, jak ciekawy asortyment, wysoka jakość produktów, życzliwa obsługa oraz krótki i bezproblemowy czas realizacji zamówień.

Jakie powinno być logo dla sklepu meblowego?

Przede wszystkim dobre logo powinno nawiązywać do profilu działalności firmy, więc w tym przypadku do mebli oraz związanych z nimi dziedzinami. Przykładowo dobrym pomysłem może okazać się wybór dębu, który znajdzie się w logo, natomiast motyl, truskawka czy książka będą jak najbardziej nie na miejscu. Dobrze również, aby zawierało nazwę firmy, napisaną w przykuwający uwagę sposób, jednak bez zbędnych udziwnień. Niektóre firmy decydują się również na zamieszczenie roku, od którego funkcjonują – jest to korzystny zabieg w przypadku, gdy wieloletnia tradycja i doświadczenie może być ich atutem.

Zobacz przykładowe logo na: https://polanomeble.pl/

Warto również pamiętać, że logo dla sklepu meblowego musi być dość proste w swojej formie, tak aby bez problemu mogło zapaść ludziom w pamięć, jednak na tyle oryginalne, aby odróżniało daną firmę od innych, działających na tym samym rynku.