W wielu przypadkach tworzenie kampanii reklamowych, które mają zasięg ogólnopolski, całkowicie mija się z celem i tak naprawdę stanowi niepotrzebny wydatek. Dobry doradca w agencji reklamowej zawsze będzie wiedział, kiedy zaproponować reklamę lokalną i wytłumaczy, dlaczego właśnie taka będzie znacznie trafniejsza i da lepsze efekty. Bardzo często, dużo lepszym pomysłem jest natomiast pozycjonowanie lokalne. Na czym polega i dlaczego w wielu przypadkach lepiej się sprawdza? Czy faktycznie pozwoli nam wybić się ponad konkurencję?

Reklama dopasowana do konkretnego biznesu

Bardzo szybko można stworzyć listę firm, które lepiej wyjdą na pozycjonowaniu lokalnym- są to te przedsiębiorstwa, które świadczą usługi na terenie konkretnego miasta, regionu czy nawet województwa i raczej mało prawdopodobne jest, aby były skłonne wykonać usługę u klienta z drugiego końca kraju. Do takich usług możemy zaliczyć fryzjera, ekipy remontowe, groomera, działalność lokali gastronomicznych, cukierni i piekarni, a nawet lekarza z prywatnym gabinetem medycznym. W takim przypadku zawężenie pozycjonowania da znacznie lepsze efekty. Natomiast reklamę ogólnopolską można zostawić firmom, które na przykład mają sklep stacjonarny, ale oprócz tego posiadają także sklep internetowy z możliwością wysyłki produktów.

W jaki sposób pozycjonować lokalnie?

Jednym ze sposobów jest dobranie takich fraz, które od razy zawierają w sobie nazwę konkretnego miasta czy regionu. Takie frazy najczęściej będą też tańsze, gdyż jak łatwo można sobie wyobrazić- ich wyszukiwalność będzie mniejsza niż w przypadku, kiedy mówilibyśmy o całej Polsce. Co nie oznacza, że taka wyszukiwalność i konkurencja będzie mała. Jeszcze innym sposobem jest dobranie fraz ogólnych, ale przy kampanii lokalnej, monitorowanie pozycji strony na te frazy wśród użytkowników logujących się po IP z danego terytorium- również może to być zliczanie fraz przez konkretne miasto czy też województwo.

Lokalna promocja daje naprawdę dobre efekty

Możemy więc wybierać typowo lokalne portale informacyjne, katalogi firm czy też fora przypisane do konkretnych miast. Sporo zaletą może być nasza dobra znajomość rodzimego rynku oraz konkurencji. Bardzo ważne jest, aby dana firma została dodana w formie wizytówki do Miejsc Google. Dzięki temu, użytkownik wyszukujący dane usługi po konkretnym słowie kluczowym, już w okienku wyników wyszukiwania będzie mógł zobaczyć naszą firmę pokazaną na mapie miasta, wraz z jej danymi kontaktowymi, co ułatwi szybkie dotarcie do lokalu. Promowanie wizytówki w Miejscach Google to również dobry sposób na promocje, gdyż sami użytkownicy mogą do takiej wizytówki dodawać własne opinie i komentarze, które zwiększają popularność całej firmy. Oczywiście, tak jak w przypadku każdego innego pozycjonowania, bardzo ważne jest też, aby już na wstępie dokonać dobrej optymalizacji strony pod kątem tych fraz, które dobierzemy, szczególnie jeśli mają one charakter lokalny.