Możliwość reklamowania się w czasopismach i gazetach jest tradycyjną, chyba każdemu znaną formą reklamy. Z pewnością, taka kampania bardzo różni się chociażby od reklamy internetowej, która obecnie stała się szalenie popularna. A jednak, jaką gazetę byśmy nie otworzyli- znajdziemy w niej prawdziwe zatrzęsienie reklam różnego rodzaju- od zegarków, ubrań, kosmetyków przez narzędzia warsztatowe oraz książki, aż po wyroby medyczne. Jak więc widać- reklama ta wcale nie umarła, a nawet można powiedzieć, że nadal ma się dobrze, mając swoich nadawców oraz odbiorców. Reklama prasowa- wady i zalety takich kampanii można przeanalizować jeszcze zanim w ogóle zdecydujemy, czy właśnie taka forma promocji naszej działalności faktycznie ma sens.

Wiele zalet tradycyjnej reklamy prasowej

Bez wątpienia sporą zaletą jest to, że możemy zdecydować się na reklamę, która będzie dobrze widoczna dla odbiorców i ładnie wyeksponowana. Zadrukowana na sporej ilości egzemplarzy- może pozostać z naszymi odbiorcami przez naprawdę długi czas. W przypadku takiej reklamy mamy wpływ na to, gdzie reklama się pojawi, jak będzie wyglądać i jaki przekaz będzie ze sobą nieść. Dodatkowo, możemy dość dobrze ukierunkować ją na konkretną grupę odbiorców- tych, na których zależy nam najbardziej. Są bowiem czasopisma dedykowane paniom domu, są czasopisma dla majsterkowiczów, pasjonatów mody i stylu, ale i czasopisma specjalistyczne i branżowe, które kupują osoby zainteresowane trendami w działach HR, wędkarstwem, dziewiarstwem czy też życiem dzikich zwierząt w Afryce. To ukierunkowanie na konkretną grupę odbiorców powinno być wobec tego całkiem łatwe, tym bardziej, że zawsze możemy przeanalizować statystyki odnośnie tego, w ilu egzemplarzach rozchodzi się nakład i jaką sprzedaż ma dane czasopismo. Dodatkowo, oprócz typowej reklamy drukowanej, mamy też możliwość stworzenia kampanii specjalnej, a więc na przykład reklamy zapachowej lub też takiej, którą wzbogacimy na przykład o darmowe próbki kosmetyków.

Ale nie możemy zapomnieć także o jej minusach

Ograniczeniem może być chociażby częstotliwość wydawania czasopism, która w przypadku tytułów niszowych i mocno specjalistycznych to jedno wydanie na miesiąc, a nawet na kwartał. Trzeba też przyznać, że w przypadku poczytnych czasopism, reklama sporego formatu może nas sporo kosztować. Dodatkowo, nie zawsze jedna wykupiona reklama pozwoli nam osiągnąć sukces- być może trzeba będzie ją powtórzyć kilkakrotnie, albo nawet wykupić możliwość jej umieszczenia w kilku czasopismach, aby móc sensownie zwiększyć jej zasięg. Warto też wziąć pod uwagę, że o ile- jak każda reklama- ma gdzieś w tle sprzedaż promowanego produktu, o tyle w przypadku reklamy prasowej, taka reklama ma duże znaczenie wizerunkowe. Dlatego też na takie kampanie często decydują się większe marki, które albo już są rozpoznawalne, albo też bardzo mocno pracują nad tym, aby być rozpoznawalne w niedługiej przyszłości. Oprócz wyżej wspomnianych gazet i czasopism, zawsze będziemy mieli też możliwość zaprojektowania kampanii w prasie codziennej.