Jak reklamować się w Google za darmo lub też wydając naprawdę mało?

O tym, jak ważna dla firmy jest reklama wie wielu przedsiębiorców. Jednakże- w szczególności zaraz po założeniu własnej firmy- czasem naprawdę trudno jest wysupłać pokaźny budżet, który będzie mógł zostać przeznaczony tylko i wyłącznie na cele reklamowania działalności. A i tak, może się nam wydawać, że pieniądze te moglibyśmy lepiej zainwestować, gdyż na początku firma dopiero buduje swoje zaplecze i wyposażenie. Warto więc pomyśleć o tym, w jaki sposób zrobić reklamę swojej strony tanim kosztem lub też całkowicie za darmo.

Reklama w Miejscach Google

Założenie wizytówki w Miejscach Google jest całkowicie darmowe. Dzięki takiej wizytówce użytkownicy, którzy szukają lokali o danym profilu działalności będą mogli odnaleźć nas znacznie szybciej, sprawdzić godziny otwarcia biura lub też wszystkie istotne dane kontaktowe. Warto jednak pamiętać o tym, że taka wizytówka niejako może zacząć żyć własnym życiem. Użytkownicy będą mogli dodawać oceny lokalu oraz własne opinie. W szczególności sporo takich opinii i komentarzy zyskują lokale usługowe- fryzjer, lokale gastronomiczne czy też sklepy. Z jednej strony może to więc działać na naszą korzyść, ale powinniśmy się przygotować na to, że na wizytówce naszej strony mogą się zdarzyć różne wpisy. Nie mniej jednak, wizytówka w Miejscach Google sprawia, że firmę łatwiej znaleźć, łatwiej dotrzeć do jej fizycznej lokalizacji i znacznie prościej nawiązać z nią kontakt. Wiele osób korzysta z nawigacji w Mapach Google lub też z aplikacji, która wyszukuje miejsca z określonej kategorii w naszej najbliższej okolicy. Dlatego też warto dać się w taki sposób wyszukać użytkownikom. Taka reklama w Google za darmo może się nam naprawdę opłacić.

Reklama w Linkach Sponsorowanych

Samo założenie konta w usłudze jest darmowe, jednak aby wyświetlać reklamy- trzeba mieć pewien budżet. Warto jednak wiedzieć o tym, że dla nowych klientów i nowych kont zazwyczaj są przeznaczone specjalne kupony promocyjne. Co to oznacza? Nie jest to całkowicie darmowa reklama w Google, ale taki kupon dodany do konta pozwala na otrzymanie dodatkowych 250 zł na kliknięcia w momencie, kiedy sami wpłacimy i wykorzystamy 100 zł na koncie. To spora promocja oraz szansa na to, aby po pierwsze- przetestować samo narzędzie oraz sposób jego działania. Po drugie- już na tym wczesnym etapie- pozyskanie nowych użytkowników oraz finalnie klientów. A także po trzecie- realna szansa na szybkie wdrożenie naprawdę sensownej i profesjonalnej kampanii reklamowej naprawdę niewielkim kosztem. Warto też wiedzieć, że co jakiś czas Google oferuje także inne kupony specjalne, które na przykład mogą polegać na tym, że w drugim miesiącu prowadzonej kampanii możemy otrzymać gratis taką kwotę, jaką wydaliśmy w pierwszym miesiącu trwania kampanii. W przypadku kuponów zawsze warto skontaktować się z obsługą Google Ads lub też z opiekunem konta, albo też- z konkretnym specjalistą w agencji, która taką kampanię dla nas będzie prowadzić.